Eigen webshop starten

Als er één ding de afgelopen jaren goed duidelijk is geworden, dan is het wel dat mensen inmiddels vaker geneigd zijn spullen te bestellen via een website dan naar de winkel te gaan. Het is dan ook een hele onderneming geworden om winkels te bezoeken. Het kost niet alleen meer tijd dan online winkelen, maar daar komen ook nog de facetten bereikbaarheid en parkeerkosten bij. De eigen webshop lijkt voor eens en voor altijd nu nog aantrekkelijker om mee van start te gaan.

 

Verschuiving voor ondernemers

Heb je een winkel of wil je er een starten, dan is het handig goed te overwegen of het handiger is om een pand te huren voor de verkoop, een webshop te starten of een combinatie van beide te hanteren. In die overweging komen de volgende zaken kijken. Waar kan een pand gehuurd worden op een plek waar de doelgroep geneigd is naartoe te gaan? Wat zijn de kosten die de huur, water en elektra en personeel met zich meebrengen? Wat heeft dit voor effect op het prijsbeleid? En nog belangrijker: wat moet je doen om de doelgroep uiteindelijk echt in de winkel te krijgen. Wat dit laatste punt betreft is steeds duidelijker geworden dat bij het winkelend publiek de doelstelling van winkelen verschoven is van gericht iets kopen naar een pure beleving. Het is dan ook belangrijk als winkelier hier bij de inrichting en reclame goed rekening mee te houden.

Wat komt er kijken bij een webshop?

Om af te zijn van de hoge huur- en personeelskosten, waarbij het toch al lastig is om in deze tijd goed gemotiveerd en kundig personeel te vinden, kan er bewust gekozen worden voor de opstart van een webshop. Een goede webpagina is daarbij een must, samen met de kanalen om gezien te worden bij de doelgroep. Social media als Facebook en Instagram kunnen hierbij helpen, maar daar stopt het webshop verhaal uiteraard nog niet.

Opslag materialen

Wil je daadwerkelijk een webshop beginnen, dan is het belangrijk goed te bedenken wat je gaat verkopen en waar je dat gaat opslaan. Heb je een fysieke winkel, dan heb je daarbij automatisch ruimte voor de voorraad, maar waar laat je de voorraad bij een webwinkel? Thuis? Op zolder, in de garage of in een tuinhuisje? Wanneer dit geen mogelijke of wenselijke oplossing is, waar moet de voorraad dan gelaten worden? Het huren van een lokaal gelegen Self Storage unit kan dan uitkomst bieden.

Wat kan Self Storage betekenen voor webshop ondernemers?

Bij De Opslagbox in Zaandam is het mogelijk op korte termijn, snel en eenvoudig, een opslagruimte te huren om de voorraad schoon, droog en veilig op te slaan. Op deze manier is het mogelijk vanuit huis te ondernemen en vanuit de unit de producten te verpakken en te verzenden. Tel daarbij op dat de ruimte eenvoudigweg door gebruikmaking van uw smartphone geopend kan worden op alle dagen van het jaar tussen 7.00 en 23.00 uur en dan blijkt dat het inzetten van De Opslagbox voor uw voorraad lang zo gek nog niet is. Daarbij is er sprake van een goede bereikbaarheid, zit u niet vast aan langdurige contracten en is er veel variatie mogelijk in de grootte van de opslagruimte.

Heeft u interesse, raadpleeg dan de website of neem contact met ons op.

De Opslagbox, uw partner voor opslag en voorraadbeheer.